Owner ♥ NFW 20 Kelantan

Thursday 20 June 2013

Si Dia

Macam pelik pula entry aku kali ni. Hahahahahahahahahahaha. K dah habis gelak. Puas. Kenapa mesti entry ni? Kenapa mesti 'Si Dia'? K macam ni sebenarnya. Bangun-bangun dari tidur tadi tetiba terlintas dekat kepala pasal boyfriend-boyfriend untuk those people yang aku kenal. Good looking, stylista, pandai jaga imej. Tapi perlu ke semua tu untuk menjadi pasangan kita? Atau mungkin untuk ciri-ciri bakal imam kita or bakal suami kita? Secara pandangan kasar, untuk remaja baya-baya aku ni, good looking is very important thing. Tapi bila aku fikir double triple kali, tu semua tak penting pun. Apa yang penting, betapa sayangnya dia dekat kita, sabarnya dia dengan sikap kita, baik hati, bertanggungjawab, setia, and the most important thing yang perlu ada dalam setiap hubungan adalah kesetiaan. Betul tak? Tapi tu juga depends on certain-certain thoughts of women on how they want to choose their partner either for a long time relay or short time relay. Untuk aku? Si AS anak pakcik Ghazali. Siapa dia? Dialah bestfriend, dialah tempat aku lepas geram, dia lah tempat aku cerita masalah, dia lah tempat aku gurau sakai. Eh? Haha. Dulu memang kami couple. Itu dulu okay. Tapi sekarang dah tak. We're just only friends. Alhamdulillah. Dia terima keputusan aku. Aku tak pandai bagi commitment. Aku tak boleh jadi girlfriend yang baik untuk dia. Lagipun, bila difikirkan, hubungan semacam tu tak penting pun. Cuma melalaikan. Cuma tambah dosa. Aku tak cakap orang-orang lain yang bercouple tu buat dosa ke apa. Just for myself you know. Dont bother. Bagi aku, ada jodoh tu adalah. Tak ada jodoh, aku terima. Semua tu rahsia Allah. Aku cuma harap yang terbaik insyaAllah.